19 March 2009

JUST Intikhabat Day 2009

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Maha Penyayang..selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad saw..

Hari ini,19 Mac 2009..Hari Mengundi JUST 2009..berduyun-duyun orang datang mengundi..walaupun jam dah menunjukkan hampir pukul 4petang,saya dan Nik sanggup juga datang ke JUST untuk mengundi,heee..demi kecintaan terhadap lajnah tibb basyari :):):)



"Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan orang Yahudi dan Nasrani (kristian) itu sebagai ketua sebahagian yang lain. Sesiapa di kalangan kamu yang menjadikan mereka sebagai pemimpin, maka sesungguhnya ia jadi golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang yang zalim". (al-Maidah:51)

"Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan (pemimpin Atau ketua) orang yang menjadikan agama kamu sebagai ejekan dan permainan, daripada ahlil kitab yang sebelum kamu dan (jangan kamu jadikan) orang kafir sebagai ketua dan takutlah kepada Allah, jika kamu sungguh-sungguh orang beriman". (al-Maidah : 57)

"Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan orang kafir itu sebagai ketua/teman akrab (pemimpin); padahal mereka itu bukan dari kalangan Mukminin; apakah kamu mahu mangadakan satu alasan yang nyata bagi Allah buat (menghukum) kamu?". (al-Nisa' : 144)


"Berilah khabar kepada orang munafiq, iaitu orang yang mengangkat orang kafir sebagai pemimpin -bukan dari kalangan Mukminin. Patutkah mereka mencari kemuliaan daripada mereka itu?Sesungguhnya kemuliaan itu semuanya bagi Allah". (al-Nisa' : 138-139)


"Wahai orang-orang beriman, janganlah kamu mangambil bapa-bapa, saudara-saudara kamu menjadi pemimpin, jika mereka memilih kafir daripada iman. Sesiapa mengangkatnya menjadi pemimpin di kalangan kamu, nescaya dia adalah orang yang zalim". (al_Taubah : 23)



"Tunaikan KEWAJIPAN anda..Salurkan kepada yang BERHAK"



p/s: abaikan tulisan-tulisan dalam gambar di atas yer,tak jumpa gambar asal..jadi letak je la gamba yang diedit..hihi..by the way,banner/muffler tu diberi oleh calon kutlah pada tahun 2007+2009 iaitu Ihsan Al-Qaisi..tu yang bangga sikit tu..*peace*


3 comments:

nsmujahidahnmnor said...

sy tibb asnan..heheh

Anonymous said...

cet!

mmh said...

ye2...kecintaan kami pada lajnah tibb asnan... :)