27 March 2009

Missing Them

Dengan namaMu Ya Allah,Yang Maha Menyatukan Hati-Hati Manusia..selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad saw..

hari-hari saya semenjak dua menjak ini tersangat-sangatlah penuh dan sibuk..sehingga saya rasakan 'rumahtangga' saya sendiri pun saya tak sempat nak jenguk sangat..hanya mampu selesaikan apa yang tercapai dan termampu je..housemates pun saya rasa macam dah lama tak jumpa walaupun duduk serumah..siang balik kelas,malam keluar balik..hujung minggu apatah lagi..dari pagi ke petang..moga segala urusan saya dan kawan-kawan dipermudahkan oleh Allah,dan semoga semua usaha dan kerja ini dikira sebagai ibadah dan diberkati oleh Allah..dan semoga housemates saya faham dan memaafkan saya atas perkara ini..(n_n)


sebenarnya...

dalam sibuk-sibuk tu pun..

saya..

saya..

saya sangat merindui mereka..dah lama nak sebut,tapi segan.hihi..rindu ahli-ahli Balqis+Hamra' huhu..kalau keluar rumah je,rasa nak balik cepat-cepat :))..takpe,lepas ni bila semua dah free,kita pegi jalan sama-sama insyaAllah..

Indeed, You’ve known
that these hearts have bonded
forgather under Your love’s shelter
gathering in obidience
allied in struggling
uphold Your order in this life
Strengthen the bonds
everlast the loves
show the ways
enlighten with Your light
which never inextinguishable
O Lord.. guide us
broaden our hearts
with grant of belief
and the beauty in trusting to You
revive us by knowing You
give us death as the martyr in Your path
You’re the Protector and Defender

(lagu Doa Rabithah-Izzatul Islam-english translation)

Nabi saw pernah cakap:
"Kalau seseorang tu mencintai saudaranya maka hendaklah dia memberitahu kepadanya.." [HR Abu Daud & Tirmizi]

tapi saya tak pernah cakap pun yang saya cinta kat mereka..

kawan-kawan;ziela leya dayu noni ain ayman..uhibbukunna fillah!!(i love u all)

p/s: suka sangat lagu ni Doa Rabithah tu..mengingatkan kita bahawa ukhwah tu bukan pada jasad..tapi pada hati, yang berukhwah kerana Allah..jadi bila badan ada ke takda ke,hati akan sentiasa merindu kat kawan-kawan kita..dan siapa-siapa yang sayang kat kawan-kawan dia,jangan lupa cakap kat mereka ye..!


hajar,
hujan renyai-renyai,
9:19pm,Irbid.


6 comments:

Lya hany said...

.Saya cinta & rindu kamu juga.

hihihi.

haja,xpe..lya fhm np haja bz lately..insyaAllah,nnti bila dh sume free,kite g jln2 eh..

-Gud Luck For Ur exam next week!Allah Ma3ik-

ziela said...

salam hajar
ziela pon sayang n rindu kat hajar jugak.. smlm tetibe terindu walopon dh jumpe time mkn..tu yg anta msg smlm..hehe..

btw xpe hajar,ktorg paham..ziela pon nk mtk maap kot2 ade hak2 o tanggungjwb sbg housemate yg xtertunai.. nti bebile kt g jln2 ye..
hajar dh nk dekat exam..hope hajar dpt kuatkn smgt n tenang hadapi exam

bittaufiq wannajah k!!

orangyangdirindui said...

sayang-sayang sesama insan manifestasi sayang Ilahi^-^

aiyqosim said...

alalalalaaaa...
sweeeetnyerrr...
x sangke kakakku sweet..
hehe
slamat stadi..slamat exam...

ummuhanif said...

jom g jalan2!

p/s: ahli2 balqis sume melepaskan rasa. dak hamra skg tenet sgt slow.. xmampu online.

Anonymous said...

salam..masyaalah..bestnya ukhwah..huhu

ukhti, seronok kan kalau kita berkasih sayang sebab kita sayang dia kerana Allah..kita nak jadi baik, dan pada masa yg sama, kita pun nak sahabat kita jadi baik..masyaalah..

ukhti, ana ada satu video ni touching sgt..

terimalah dari hati seorang sahabat,
iman muslihah

http://www.youtube.com/watch?v=H41Bg-fuMqs